نحوه افزایش سایز سینه | تاثیر سایز سینه بر رابطه جنسی

روش اندازه گیری سایز سینه

بستن سوتین شل و یا خیلی سفت باعث آسیب دیدن بافت های سینه می شود و به همین دلیل خانم ها باید سایز سینه خود را بدانند و روش های صحیح اندازه گیری پستان را کاملا بدانند.

سایز سینه و روش اندازه گیری سینه و پستان

آموزش دقیق اندازه گیری سایز سینه

سوتین (واژه ای فرانسوی به معنی پشتیبان و حامی، معادل Support در زبان انگلیسی) میتواند بهترین دوست شما باشد و یا به بدترین دشمن شما تبدیل شود. یک سینه بند خوب، در صورتی که مناسبترین سایز را برای خود انتخاب کرده باشید، میتواند از ایجاد بسیاری از مشکلات در شما جلوگیری کند:

 

جلوگیری از شل شدن و افتادگی سینه ها

جلوگیری از ایجاد قوز و کمر درد

جلوگیری از گرفتگی ماهیچه های گردن و دوش

»»» همچنین بخوانید : آیا سایز سینه در رابطه جنسی تاثیری دارد؟اندازه سینه مهم است؟

نکته ی جالب این است که از هر ۱۰ خانم، ۷ تا ۸ نفر سایز درست سینه بند مناسب خود را نمیدانند و برای همین از سوتین های نامناسب استفاده میکنند که باعث آسیب رسانی درگذر زمان خواهد شد.

 

به طور کلی سایز سوتین بوسیله ی دو بخش اصلی آن محاسبه میشود:

 

عددی که نشان دهنده ی اندازه ی بند اصلی است (بندی که دور بدن قرار میگیرد و دارای گیره است، نه بندی که بر روی دوش قرار میگیرد) و یک حرف لاتین که نشان دهنده ی اندازه ی کاسه ی سوتین میباشد.

 

ممکن است تصور کنید که محاسبه ی سایز کاری سخت و دشوار است ولی واقعیت امر این است که محاسبه ی سایز سینه ها بسیار ساده است، در واقع تمام چیزی که نیاز دارید یک متر پارچه ای است و فردی که به شما در اندازه گیری کمک کند (میتوانید از آینه نیز استفاده کنید).

 

۱- گام نخست – آماده سازی

 

برای اینکه دقیق ترین سایز را بدست آورید، بهتر است از کسی در این کار کمک بگیرید و این کار را از روی پوست بدن (بدون لباس) انجام دهید؛ ولی اگر با اینکار راحت نیستید واحساس خجالت میکنید میتوانید از یک لباس نازک یا سوتین پارچه ای مناسب (بدون پد و قوام) استفاده کنید.

 

انتخاب مناسب ترین سایز سوتین

 

در مقابل آینه (یا فرد همراه) طوری که دستها موازی بدن شما قرار بگیرند (دستها چسبیده به بدن)، بدون اینکه ماهیچه ها را منقبض کنید، کاملا طبیعی و صاف بایستید و طبیعی نفس بکشید.

 

۲- گام دوم – اندازه گیری دور سینه

 

اندازه ی بند دور سینه به عنوان سایز سینه نیز مطرح میشود. این اندازه در واقع محیط قفسه ی سینه ی شما است که نیازمند اندازه گیری قسمت بالایی و پایینی پستان ها است.

 

هرکدام از این اعداد دارای دقت بالایی هستند و میتوانید سایز را با استفاده از یکی از آنها و یا با میانگین آنها محاسبه کنید.

 

A محاسبه ی اندازه ی بالایی

 

متر پارچه ای را دور تا دور بدن قرار دهید (در بالای پستانها در محل زیر بغل) و اندازه ی محیط بدست آمده را با عنوان سایز قسمت بالایی سینه یادداشت کنید. دقت داشته باشید

 

که متر نباید شل و یا بیش از حد کشیده شده باشد و باید کاملا با پوست بدن در تماس باشد. در صورتی که عدد غیرصحیح (برای مثال اعشاری مثل ۸۵.۳) بدست آوردید، آن را به نزدیک ترین عدد صحیح گرد کنید (برای مثال عدد ۸۵.۳ را عدد ۸۵ درنظر بگیرید).

 

با توجه به اینکه سایزبندی سوتین بر اساس استانداردهای اروپایی و بین الملل تعیین میشوند بهتر است از واحد اینچ (Inch) بجای سانتی متر استفاده کنید.

B محاسبه ی اندازه ی پایینی

 

بار دیگر متر پارچه ای را دور بدن خود و اینبار زیر پستان قرار دهید. اگر عدد بدست آمده یک عدد صحیح است ۴ اینچ (معادل ۱۰.۲ سانتی متر) به آن اضافه کنید و اگر عدد بدست آمده یک عدد اعشاری است ۵ اینچ (معادل ۱۲.۷ سانتی متر) به آن بیافزایید.

 

برای مثال اگر پس از اندازه گیری، مقدار بدست آمده ۲۸ اینچ (۷۱.۱ سانتیمتر) بود باید ۴ اینچ به آن اضافه کنید که میشود ۳۲ اینچ (۸۱.۳ سانتی متر) و این همان سایز سینه ی شماست. (سایز ۳۲) این عدد (عدد بدست آمده) را یادداشت کنید.

 

۳- گام سوم – اندازه گیری سایز کاسه یا سایز Cup

 

برای اندازه گیری سایز کاسه (یا همان سایز کاپ) باید دور سینه را در برجسته ترین نقطه ی آن که معمولا نوک سینه است اندازه بگیرید. سپس عدد حاصل را از عددی که در گام قبلی بدست آورده اید (سایز سینه) کم کنید.

 

بنابراین، برای مثال اگر سایز محاسبه شده در این مرحله برابر ۳۴ اینچ (۸۶.۴ سانتیمتر) باشد و سایز محاسبه شده در گام قبلی ۳۲ اینچ (۸۱.۳ سانتیمتر) باشد، تفاضل این دو عددبرابر ۲ اینچ خواهد بود. حال میتوانید با استفاده از عدد بدست آمده و جدول زیر، سایز کاسه ی سوتین مناسب خود را بدست آورید:

 

۱ اینچ (۲.۵ سانتیمتر) : سایز کاپ A
۲اینچ (۵.۱ سانتیمتر) : سایز کاپ   B
۳ اینچ (۷.۶ سانتیمتر) : سایز کاپ C
۴ اینچ (۱۰.۲ سانتیمتر) : سایز کاپ D
۵ اینچ (۱۲.۷ سانتیمتر) : سایز کاپ E یا همان DD
۶ اینچ (۱۵.۲ سانتیمتر) : سایز کاپ F
۷ اینچ (۱۷.۸ سانتیمتر) : سایز کاپ G

 

بر اساس مثال قبلی، اختلاف بین دو سایز محاسبه شده ۲ اینچ بود، پس سایز کاپ معادل B خواهد بود و سایز سینه نیز در گام دوم محاسبه شده بود (عدد ۳۲) پس در مجموع سایز کلی به صورت ۳۲B خواهد بود. این عدد معمولا بر روی سوتین درج خواهد شد.

 

حال شما میتوانید به تنهایی و یا با کمک یکی از دوستانتان سایز درست خود را محاسبه کنید. گرچه این روش دقت بالایی دارد ولی ممکن است گاهی اوقات سوتینی که انتخاب میکنید دقیقا اندازه ی شما نباشد. این امر کاملا شایع است چرا که تمام شرکتها و تولیدی ها اندازه های استاندارد را در نظر نمیگیرند، به علاوه سایز سینه بند شما بر اساس فعالیتهای ورزشی، رژیم غذایی، افزایش سن و … تغییر میابد.

 

به یاد داشته باشید در افرادی که سایز کاسه بزرگ دارند (معمولا بزرگتر از سایز D)، ممکن است کمی تفاوت در سایز محاسبه شده و سایز واقعی وجود داشته باشد، در این خصوص و در مواردی که سایز انتخاب شده هنوز برای شما مناسب نیست.


دلیل تغییرات سایز سینه بعد از ازدواج چیست؟

تصورات نادرست بسیاری در مورد کاهش یا بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج وجود دارد. خود ازدواج تاثیری مستقیمی بر افزایش سایز سینه ها ندارد و برخی از این تصورات غلط این است که مالش و فشار دادن سینه موجب افزایش سایز آن می شود که این موضوع صد در صد درست نیست.

نبض ما– حتما شما هم تاکنون با خانمی برخورد کرده اید که ادعا می‌کند پس از ازدواج سایز سینه هایش افزایش یافته است. در واقع عوامل بسیاری وجود دارد که موجب کنترل واکنش های بیوشیمی و هورمونی بدن می شود و البته بسیاری از این عوامل هم تحت کنترل خودمان قرار دارد. این مقاله شما را در مورد دلایل بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج راهنمایی خواهد کرد.

به طور کلی سایز سینه با تغییر وزن و سایز کلی بدن تغییر می کند و ماساژ سینه هم با الگوهای خاصی ممکن است گردش خون در نواحی سینه را تحریک کند نه فشار دادن آن.

ازدواج

مصرف قرص ضد بارداری پس از ازدواج سایز سینه ها را افزایش می دهد

بسیاری از زنان پس از ازدواج از قرص های ضد بارداری برای جلوگیری از حاملگی استفاده می کنند. مانند سایر قرص ها و دارو ها، قرص های ضد بارداری نیز عوارض جانبی خود را دارند. یکی از این عوارض رایج، افزایش وزن کلی بدن و به دنبال آن، دلیل بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج است.

»»» همچنین بخوانید : روش هایی برای بزرگ کردن سینه در خانمها

سایز سینه رابطه ی مستقیمی با چاقی یا لاغری بدن دارد. قرص های ضد بارداری حاوی هورمونی به نام استروژن هستند. فرآیند تخمک گذاری وقاعدگی زنان، با تغییر میزان استروژن در بدن اتفاق می افتند و قرص های ضد بارداری باعث می شوند که سطح استروژن در بدن تقریبا ثابت باقی بماند.

درد قاعدگی

پرسش و پاسخ زیر مقالات

به صورت مختصر و مفید، اینکه سایز سینه ها تا چه مقدار پس از ازدواج افزایش می یابد بستگی به نوع قرصی دارد که شما برای پیشگیری از بارداری مصرف می کنید. در مورد تاثیر استروژن گفته شد و حال پروژسترون را بررسی می کنیم. این هورمون موجب افزایش کاپ سینه می شود و در صورت قطع مصرف آن، سایز سینه به حالت نرمال قبل از مصرف برمی گردد.

دلیل اصلی برای قرص هایی که موجب بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج می شوند ادما (edema) یا احتباس مایع می باشد. به محض شروع مصرف، شما تغییراتی در سایز سینه های خود مشاهده خواهید کرد که همچنین ممکن است موجب ایجاد حساسیت و حس خارش و سوزش در سینه ها شود اما معمولا این عوارض پس از قطع مصرف ناپدید می شوند.

قرص ضدبارداری

بنابراین قبل از مصرف قرص های ضد بارداری بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و اجازه دهید که او روش های بهتری برای جلوگیری از بارداری را مطابق با شرایط شما پیشنهاد دهد.

احتمالات دیگری از جمله ایجاد لک، سردرد، تغییرات وزنی، تغییرات خلقی، حالت تهوع علاوه بر افزایش سایز بدن در بالا تنه وجود دارد.

دلیل دیگری که موجب بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج می شود، استرس ناشی از فکر کردن زیاد است! زمانی که شما بیش از حد فکر و خیال می کنید، تعادل هورمون هایتان به هم میریزد

امروزه قرص هایی با دوز پایینی از هورمون ها برای مقابله با قرص های ضد بارداری (OCPS) که حاوی دوز بالایی از استروژن هستند، تولید شده اند.

مطالب پیشنهادی

معرفی انواع کاندوم و کاربرد هر کدام چیست؟

افزایش قد با کفش پاشنه مخفی برای بزرگسالان

وقوع طوفان تهران در رمضان 1397

دلفیناریوم برج میلاد تهران محل زندگی و نمایش دلفین ها!

البته باید گفت که همه ی زنان با مصرف قرص های ضد بارداری دچار افزایش وزن نمی شوند زیرا بدن هر شخصی واکنش های متفاوتی به مصرف داروها نشان می دهد و نمی توان قرص های ضد بارداری را به تنهایی مقصر دانست.

در بسیاری از موارد، زنانی که به طور منظم، ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در روز، ۳ تا ۴ روز در هفته، ورزش کنند و رژیم غذایی متعادل غنی از ویتامین ها و مواد معدنی و فیبرهای ضروری را رعایت کنند، افزایش وزنی در آنها رخ نخواهد داد.

وزن

بارداری ممکن است باعث افزایش سایز سینه ها پس از ازدواج شود

یک فاز حیاتی دیگری که برای یک زن پس از ازدواج رخ می دهد بارداری است. همه ی تغییراتی که در این حالت اتفاق می افتد به دلیل افزایش سطح استروژن و پروژسترون است.

این هورمون ها موجب تحریک غدد و مجرای شیری سینه می شوند. ۳ الی ۴ هفته پس از حاملگی، سینه های شما ممکن است نسبت به لمس حساس شوند. این حساسیت ممکن است در سه ماهه اول از بین رود.

در واقع حساسیت سینه ها می تواند از نشانه های اولیه ی بارداری باشد. در ششمین تا هشتمین هفته از بارداری، تغییرات هورمونی در بدن زن باردار، موجب افزایش تدریجی سایز سینه ها می شود.

تصویر دوران بارداری

دلیل اصلی برای قرص هایی که موجب بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج می شوند ادما (edema) یا احتباس مایع است. به محض شروع مصرف، شما تغییراتی در سایز سینه های خود مشاهده خواهید کرد

زمانی که شما باردار هستید، کاپ سینه های شما، به دلیل افزایش چربی و جریان خون افزایش می یابد. شما همچنین متوجه کشش پوست خود، ایجاد ترک های پوستی، دیده شدن رگ ها در سطح پوست و تیره شدن نواحی اطراف نوک سینه ی خود می شوید.

علاوه بر تمامی این ها، تولید یک مایع غلیظ زرد رنگ به نام کولوستروم در مراحل بعدی بارداری، در مادران دیده می شود.

دلیل دیگری که موجب بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج می شود، استرس ناشی از فکر کردن زیاد است! زمانی که شما بیش از حد فکر و خیال می کنید، تعادل هورمون هایتان به هم می ریزد که به دنبال آن، افزایش وزن و ریزش مو به همراه است که این افزایش وزن موجب ازدیاد چربی در ناحیه ی سینه می شود. بنابراین سعی کنید تمرینات و ورزش های آرامش بخش در کنار رژیم غذایی متعادل به صورت منظم در برنامه ی زندگی خود داشته باشید.


روش های افزایش دادن سایز سینه


1-ماساژ سینه  در حالت خوابیده

یکی از روشهای موثر که به بزرگ شدن پستان ها کمک می کند ماساژ آنها است.برای بزرگ شدن پستان در این روش شما باید سوتین خود را باز کرده و پستانهایتان را آزاد کنید و کاملاْ به حالت افقی قرار بگیرید، (بهترین حالت وقتی است که شب می خواهید بخوابید) سپس کف دستان خود را یعنی کف دست راست را روی پستان راست و کف دست چپ خود را روی پستان چپ بگذارید و به آرامی شروع به مالیدن پستانها کنید به طوریکه دو پستان را در جهت مخالف با یکدیگر و خیلی آهسته و آرام حرکت دهید و بمالید. می توانید هر شب ۱۰ الی ۱۵ دقیقه این عمل را انجام دهید و در مدت تقریباْ کوتاهی مثل ۶ ماه نتیجه مطلوب آنرا مشاهده کنید که روشی خوب و موثر در عین حال بی خرج و زحمت است. البته روش های علمی و پیشرفته جدید مانند استفاده از دستگاه وکیوم تاثیر بالایی داشته و زودتر نتیجه می دهد.

 

2-تمرینات صورت

یکی دیگر از راههای موثر برای بزرگ کردن سینه ها تمرینات ورزشی است. سعی کنید روزی بیست بار با انقباض ماهیچه های گردن ماهیچه پکتورالیس بزرگ (ماهیچه واقع در زیر پستانها) را نرمش دهید. تمرین دیگر تلفظ حرف «ایکس»، آنهم با باز کردن هر چه بیشتر دهان است. انجام این تمرین روزی ۲۰-۱۰ بار  توصیه می شود.

 

3-از گرما خودداری نمایید

حرارت حاصل از تابش آفتاب و یا آبتنی با آب داغ موجب منبسط شدن رگها و کند شدن جریان خون در رگهای پستان می شود؛ از طرفی قبلاً نیز اشاره شد که قرارگیری در معرض نور شدید آفتاب باعث پیری پیش از موعد پوست، زایل شدن رشته های الاستیک و در نتیجه چروکیده شدن آن می شود.

 

از این رو توصیه می شود سینه های خود را از حرارت شدید بدور نگه دارید و سعی کنید با آب خنک پستانها را مالش داده و با تحریک جریان خون در رگها، بافت آنها را تقویت کنید. یک دوش دو دقیقه ای آب سرد برای پستان های کوچک و سه دقیقه ای برای سایز بزرگ توصیه می شود. دوش آب سرد گردش خون در رگها را سرعت بخشیده و به دفع توکسین ها (مواد سمی) کمک می کند.

توجه: در انجام این تمرینات از یک دوش استفاده کنید و سینه ها را با یک حرکت چرخشی مالش دهید. در صورت عدم دسترسی به دوش می توانید با یک لیف ابری بزرگ آب سرد را کم کم روی سینه بریزید و آن را بمالید.

 

4-انقباض سیــنه ها (روش اول)

هر دو دست رو از منطقه آرنج به هم قفل کنید،یعنی با دست راست آرنج دست چپ و با دست چپ آرنج دست راست را بگیرید.

بعد دستها را به سمت هم محکم فشار بدهید و تا ۶۰ شماره بشمارید و رها کنید و چند دقیقه بعد دوباره اینکار را تکرار کنید. درطول روز اگر تا ۱۵ یا حتی ۲۰ بار اینکار را تکرار کنید و عضلات زیر بغل و سیــنه را کاملا منقبض کنید و نگه بدارید بعد از گذشت دو هفته میبینید چقدرپستان های خوش فرم و سفت شده ای دارید.

 

5-انقباض سینه ها (روش دوم)

این روش هم مثل روش بالایی فقط نحوه گرفتن دست فرق میکند.

هر دو دست را مشت کرده و مقابل هم مشتها را به سمت هم فشار بدهید.

یعنی مشت دست راست و دست چپ به سمت هم فشار داده شود وعضلات زیر بغل و سیــنه ها را منقبض کنیدتا ۶۰ بشمارید و رها کنید.این روش را هم مثل روش بالایی روزی ۱۵ تا ۲۰ بار تمرین کنید.

 

6-استفاده از ماساژ روزانه

ماساژ روزانه پستان ها به فرم دادن و بزرگ کردن پستان ها کمک می کند ، سینه ها را آزاد کرده و  روی تخت صاف یا زمین دراز بکشید با دست راست سیــنه چپ را در دست بگیرید و با نوازش از طرفین به سمت نوک سیــنه انرا خیلی آرام ماساژ دهید.

با نوک انگشتان به صورت دورانی از نوک سیــنه تا طرفین حرکت کنید.

بعد همین حرکات را کمی محکم تر انجام بدید طوری که فشار را احساس کنید.

یادتان باشه کاری با نوک سیــنه نداشته باشید و فقط روی عضلات سیــنه تمرکز کنید.

سیــنه را با دست محکم فشار بدید انگار که دارید آب لیمو میگیرید و رها کنید. این کار رو تا ۱۰ بار انجام بدید.

ولی یادتون باشه هرگز فشار را زیاد نکنید که درد ایجا شود.

ماساژ پستان باید برای شما لذت بخش و آرام کننده باشد.

حالا همین کارها را با دست چپ برای پستان راست انجام بدید.

هنگام ماساژ پستان ها میتونید از روغن خراطین استفاده کنید.

 

7-استفاده از کرمهای حجم دهنده روز و شب که مخصوص اینکار تهیه شدند

من مصرفشان را  به شما توصیه نمیکنم چون اثر چندانی ندارند وحتی ممکن است نوع تقلب آنها عوارض بعدی ایجاد کند.

 

8-استفاده از قرص های ضد بارداری ( ال دی.اچ دی. ژاسمین و …)

البته اگر به مدت ۶ ماه ( ۶ دوره ۲۱ روزه ) از هر کدام از این قرصها ( مخصوصا ژاسمین ) استفاده کنید یک تا ۳ سایز رشد سیــنه خواهید داشت ولی عوارض این داروها را از یاد نبرید. ( افسردگی، دلدرد، سر درد، سر گیجه، تنبلی تخمدان و… )

 

9-مصرف ویتامین E

( روزی یک عدد به مدت ۱۵ روز ) بعد ۱۵ روز استراحت بدهید دوباره شروع به خوردن کنید اینو میگم چون ممکنه ویتامین E زیادی هم براتون ضرر داشته باشد و باعث پرخوری و چاقی بشود.( مشورت با پزشک )

 

10-انجام ورزش باتر فلای

یکی دیگر از روشهای موثر در بزرگ کردن پستان ها و فرم دادن آنها انجام ورزش باتر فلای است.( باز و بسته کردن دستها به طرفین سیــنه با سرعت و قدرت ) به بزرگ کردن و فرم دادن پستان ها کمک می کند درباشگاههای بدن سازی دستگاه باتر فلای موجود است اگر باشگاه نمیروید ، میتوانید در منزل دستها رو به طرفین سیــنه باز و بسته کنید.

 

11-شنا

شنا یکی از ورزشهای مناسب برای پستان هاست، بخصوص شنای قورباغه، آنهم بدلیل این که ماهیچه های پشت و سینه را وادار به مقاومت در مقابل فشار آب می کند. در واقع فشار آب خود نوعی ماساژ فوق العاده برای سینه ها حساب می شود. برای تمرین بیشتر می توانید پاها را در کف استخر بگذارید تا جایی که آب شانه هایتان را بپوشاند. دستها را بالا برده و آهسته در جلوی خود پایین آورید. ۱۰ بار این عمل را تکرار کنید. این عمل تاثیر بالایی در سفت شدن و فرم پستان خواهد داشت.

 

12-استفاده از کرمها و روغنهای مخصوص سینه

استفاده از کرم و روغن های مخصوص به فرم دادن و بزرگ کردن پستان کمک می کند،استفاده از کرمهای مخصوص علی رغم تبلیغات گاه اغراق آمیزشان شاید معجزه ای در پستانها ایجاد نکنند.استفاده از عصاره های گیاهی و روغنهای طبیعی و یا بیولوژیکی روی سینه ها علاوه بر اینکه ما را به ماساژ پستان ها وادار می سازند، نقش بسزایی در حفظ رشته های کشسان پستان دارد.

توجه : هنگام قرار گرفتن در نور آفتاب نیز سعی کنید برای حفظ پوست از مضرات اشعه ماورای بنفش از کرمهای ضد آفتاب استفاده نمایید. پس از هر بار دوش گرفتن بدن خود را با لوشن های مخصوص نرم و مرطوب کنید تا پوست رطوبت از دست داده خود را باز یابد.

 

دستورات لازم برای حفظ زیبایی پستانها

۱-تغذیه و پرورش اندام به طور علمی ۲-هیدروتراپی سرد ( ماساژ با آب سرد) ۳-ماساژ با وغنهای ویژه

۴-انتخاب صحیح سوتین(متناسب با اندازه پستان به نحوی که سینه ها تحت فشار نباشند )

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.