اطلاعاتی در مورد لیزر موهای زائد تناسلی

لیزر موهای زائد صورت و بدن یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی در جهان است. بعد از تزریق‌های ضد چین‌ و چروک پوستی، بیشترین مراجعه افراد به کلینیک‌های زیبایی برای انجام لیزر موهای زائد می‌باشد عوارض لیزر موهای زائد کدام اند و مزایای آن چیست؟

آیا از عوارض لیزر موهای زائد اطلاع دارید؟ در روش لیزر موهای زائد ، اشعه نور متمرکزشده به فولیکول‌های مو تابانده می‌شود، این نور توسط رنگدانه داخل فولیکول مو جذب می‌شود و بدین ‌ترتیب فولیکول مو سوزانده می‌شود و از بین می‌رود.

در لیزر موهای زائد از دستگاه‌های لیزر متفاوتی استفاده می‌شود. این روش برای اولین بار تنها برای موهای تیره‌رنگ و پوست‌های رنگ روشن معرفی شد. با استفاده از تکنولوژی‌های جدید امروزه، به روشی ایمن می‌توان لیزر موهای زائد را برای پوست‌های تیره‌تر و موهای روشن‌تر نیز به کار برد.

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

نور لیزر هر چیزی که تیره‌رنگ باشد را گرم می‌کند و می‌سوزاند. با گرم کردن و سوزاندن موی تیره‌رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. هرکدام از موهای بدن ما دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت هستند. در یک زمان مشخص بیشتر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن‌ها در فاز رشد هستند.

درصورتی‌ که در هنگام لیزر موهای زائد ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری ندارد. به همین دلیل است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فواصل زمانی مشخص نیاز است. با هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌های فعال مو سوزانده می‌شوند و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین می‌روند.

لیزر موها

آیا لیزر برای رفع موهای زائد اندام تناسلی مناسب است؟

لیزر به عنوان بهترین روش از بین بردن موهای زائد اندام تناسلی ( بیکینی) می تواند علاوه بر رفع موهای زائد ناحیه تناسلی یا لیزر بیکینی ؛ سایر مزایا نظیر کاهش یا رفع تیرگی ناحیه تناسلی ، جلوگیری از زخم و خونریزی، بهبود کیفیت روابط جنسی گردد.

بهترین لیزر برای رفع موهای زائد

یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه های لیزر دنیا برای رفع موهای زائد، لیزر الکساندریت (Apogee) است، این لیزر در شرکت آمریکایی Cynosure ساخته شده است. از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه فوق العاده قابلیت تنظیم طول موج (pulse Duration) و میزان انرژی مورد نیاز برای درمان انواع مختلف مو و پوست است.

در میان روش های موجود در دنیا برای از بین بردن موهای زائد، این دستگاه دارای بیشترین کارایی و کمترین خطر است. لیزر موهای زائد با لیزر الکساندرایت برای طولانی مدت باقی خواهد ماند و هیچ عوارضی ندارد و انتظارات بیمار را برآورده می‎کند. عوارض لیزر موهای زائد را در ادامه مقاله برایتان آورده ایم.

 اگر بدنبال لیزر کردن با الکساندرایت در کلینیکی خاص هستید با شماره کلینیک تسنیم

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید  و وقت بگیرید .   02122764588

کد تخفیف جهت ایاب و  ذهاب رایگان nabzema2265

لیزر آلکساندرایت در میان انواع لیزرهایی که در بازار موجود است، بیشترین تاثیر را برای از بین بردن موهای تیره و ضخیم دارد، با داشتن این ویژگی بارز لیزر آلکساندرایت برای نژاد ایرانیان مناسب است.

بهترین دستگاه برای رفع موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

  • سوختگی و تاول پوستی
  • لک
  • عفونت
  • عدم جواب
  • فولیکولیت و آکنه
  • درد
  • تغییر رنگ پوست و لکه شدن پوست
  • آسیب دیدن پوست و باقی ماندن جای زخم روی پوست
  • امکان واگیردار بیماری‌های پوستی مثل زگیل از طریق دستگاه لیزر

چه افرادی برای انجام لیزر مناسب نیستند؟

۱-وجود اختلالات هورمونی

از آنجا که اختلالات هورمونی مانند سیکل قاعدگی، ریزش موی سر، جوشهای مکرر صورت و سابقه نازایی در بسیاری از بیماران پرمو دیده می شود حتما بیمار باید از این جهت بررسی شود و گرنه درمان با لیزر تاثیر نداشته و به درازا  خواهد کشید.

۲-مصرف دارو های خاص

بعضی داروها مانند کورتونها، هورمونها و مینوکسیدیل باعث رشد موهای زائد می شوند. در این بیماران لیزر اثر مناسب را نخواهد داشت.

۳-وجود بعضی بیماریها

در بعضی بیماری ها مثل پسوریازیس، لیکن پلان، ویتلیگو (برص) احتمال پیدایش ضایعات در محل لیزر وجود دارد.

۴-سابقه گوشت اضافه در محل عمل

انجام لیزر در  این بیماران احتمال دارد ،سبب ایجاد اسکار هیپرتروفیک شود و بهتر است انجام نگیرد.

۵-سابقه تبخال مکرر

در این بیماران از ۲۴ ساعت قبل تا یک هفته بعد از لیزر باید داروهای ضدتبخال مثل آسایکلوویر استفاده شود.

۶-سابقه عفونت فعال مثل جوشهای چرکی

در صورتی که بیمار جوش چرکی یا هر کانون عفونی دیگری در محل لیزر مو داشته باشد باید تا زمان درمان آن عفونت لیزر به تعویق بیفتد.

۷-برنزه بودن

به هر روشی که فرد باعث برنزه شدن پوست خود شده باشد، اعم از آفتاب گرفتن یا سولاریم،  احتمال سوختگی پوست و ایجاد لک به دنبال لیزر بسیار زیاد است. در این بیماران بهتر است درمان تا زمان از بین رفتن رنگ به تعویق بیفتد و در این مدت بیمار از ترکیبات ضدلک و ضدآفتاب استفاده کند.

پاک کردن تاتو

۸-وجود تاتو یا خال یا کک و مک در محل لیزر

از آنجا که انجام لیزر مو می تواند باعث کمرنگ شدن این ضایعات شود باید از قبل به بیمار در مورد این مسئله تذکر داد.

۹-مصرف ایزوترتینویین

ایزوترتینویین نوعی ترکیب vita مثل راکوتان است که برای درمان جوشهای مقاوم به کار میرود. اگر بیمار از این دارو استفاده می کند چون باعث حساس شدن شدید پوست به نور لیزر و افزایش احتمال سوختگی و اسکار و لک میشود حداقل ۶ ماه باید لیزر مو را به تعویق انداخت.

۱۰-مصرف داروهای حاوی طلا

این داروها در بعضی بیماران رماتیسمی به کار می روند و نباید در این بیماران لیزر انجام داد.

۱۱-سابقه بیماریهایی مثل لوپوس

این بیماریها پوست را به نور حساس می کنند و بهتر است لیزر در آنها انجام نشود.

۱۲-افراد باردار

هرچند که هیچ مدرکی دال بر صدمه به جنین در لیزر مو وجود ندارد اما بهتر است در بیماران باردار لیزر را به تعویق بیندازیم.

منبع نبض ما https://nabzema.com/36821/%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D8%A7%D8%A6%D8%AF-%DA%86%D9%87-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.