تصاویر مراسم اختتامیه 2018 روسیه

تمامی نگاه‌ها در این ساعت به سمت روسیه است. یک ماه هیجان انگیز با حضور ۷۳۶ بازیکن از ۳۲ کشور دنبال خواهد شد. امسال برزیل، اسپانیا و آلمان از شانس‌های اول قهرمانی در جام جهانی هستند و تیم ملی انگلیس با هدایت گرت ساوتگیت یکی از تیم‌هایی که با تکیه بر ستاره‌های جوان می‌تواند به دنبال شگفت آفرینی باشد.

تیم ملی فوتبال کشورمان هم در گروه با دو ابرقدرت فوتبال حال حاضر جهان و یکی از تیم‌های مطرح قاره آفریقا بازی می‌کند. شاگردان کارلوس کی روش فردا با مراکش مصاف می‌دهند.

ما در ادامه تمام آخرین اخبار، نمایش‌ها، عکس‌ها و ویدیو‌ها را از روسیه در تمام طول روز به عنوان بزرگترین مسابقات فوتبال در جهان به نمایش می‌گذاریم:

* ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دقایقی برای حاضران در ورزشگاه سخنرانی کرد و به میهمانان این کشور در جام جهانی خوش آمد گفت.

* مراسم افتتاحیه با اجرای دو خواننده معروف روس برگزار شد و لوپیروا، سفر جام جهانی و رونالدو نازاریو، اسطوره فوتبال برزیل در این مراسم حضور داشتند. از پرچم کشورهای حاضر در این مسابقات هم رونمایی شد.

مراسم

ج..

ج.

جام3

 عکس های مراسم اختتامیه جام جهانی روسیه

رو

حمایت ویژه طرفدار روسیه!

 

* بعد از هشت پا و گربه، حیوان جدیدی برای پیش گویی وارد دنیای فوتبال شده است. این بار یک اسب آبی به پیش بینی دست زد و عربستان را برنده بازی افتتاحیه جام جهانی 2018 معرفی کرد.

اسب

 

qwqrfnzc1bsfvqqdxbkv

 

رختکن

 رختکن دو تیم پیش از آغاز بازی

رختکن2

ls;_

بازار ثبت سلفی در حوالی استادیوم داغ است

 

کاسیاس

ایکر کاسیاس با جایزه‌ای که سال ۲۰۱۰ به آن دست پیدا کرده بود در ورزشگاه حاضر شد

 

fhcd;khk

روسیه3

عربستان4

بازیکنان دو تیم با حضور در زمین مسابقه با جو ورزشگاه آشنا شدند

 

_vca_hi

نمایی از بیرون ورزشگاه لوژنیکی

* بازیکنان تیم ملی انگلیس فارغ از هیاهوی افتتاحیه جام جهانی، پس از تمرین نوبت ظهر امروز، در سالن ورزشی مشغول تمرین بولینگ شدند.

انگلیس

* عوامل برگزاری افتتاحیه پرچم تیم‌های عربستان و روسیه را در زمین چمن به نمایش گذاشتند و نیمی از ظرفیت ورزشگاه هم تکمیل شده است.

1

2

3

 

* این مراسم قرار بود ساعت 17:30 به وقت ایران برگزار شود که با توجه به مسائل امنیتی یک ساعت با تاخیر شروع می‌شود.

* بسیاری از طرفداران تیم‌های حاضر در این مسابقات از کشورهای دور و نزدیک به روسیه سفر کرده‌اند و عده‌ای از آنها برای برگزاری مراسم افتتاحیه به ورزشگاه لوژینکی شهر مسکو سفر کرده‌اند.

V_SDI

جام

جام2

جام4

جام5

عربستان

 

* یکی از اتفاق‌های جدید در جام بیست و یکم ورود کمک داور ویدیوئی است. در این سیستم داوران با استفاده از مانیتوری که در کنار زمین تعبیه شده، صحنه‌های مشکوک بازی را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز تصمیمشان را تغییر می‌دهند.

جام جهانی

* آخرین خبر پیش از برگزاری افتتاحیه درباره محمد صلاح بود. بسیاری از طرفداران فوتبال در جهان نگران وضعیت کاپیتان تیم ملی مصر بودند که هکتور کوپر، سرمربی مصر اعلام کرد او صد در صد برای این مسابقات آماده است.

صلاح

 جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ بیست و یکمین دورهٔ جام جهانی فوتبال است که از ۱۴ ژوئن تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد تا ۲۴ تیر ۱۳۹۷) در کشورروسیه برگزار خواهد شد.[۲][۳] حق امتیاز این مسابقات در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۰ به روسیه اهدا شد. این اولین جام جهانی در تاریخ است که دراروپای شرقی برگزار می‌گردد.

مسابقات نهایی شامل ۳۲ تیم است که ۳۱ تیم آن از طریق مسابقات مقدماتی انتخاب می‌شوند و یک تیم نیز به عنوان میزبان به صورت خودکار مشخص می‌شود. مجموع بازی‌های این تورنمنت ۶۴ مسابقه می‌باشد که در ۱۲ ورزشگاه و ۱۱ شهر برگزار خواهد شد. دیدار فینال این تورنمنت نیز در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برگزار خواهد شد.[۴][۵][۶]

قهرمان این دوره از جام جهانی، در جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۲۱ حضور خواهد داشت. اولین گل این رقابت‌ها را یوری گازینسکی بازیکن تیم ملی فوتبال روسیه در بازی افتتاحیه وارد دروازه عربستان کرد.

 

در ژانویه سال ۲۰۰۹ پیشنهادها برای برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ آغاز شد و فدراسیون‌ها حداکثر تا ۲ فوریه ۲۰۰۹ فرصت داشتند جهت ثبت نام اقدام کنند.[۷] در ابتدا ۹ کشور برای تصاحب میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ پیشنهادهای خود را ارائه دادند؛ اما پس از خروج مکزیک از برنامه‌های میزبانی[۸] و همچنین نامزدی فدراسیون فوتبال اندونزی که پس از آنکه توسط دولت آن کشور تعلیق گشت و نتوانست برای توضیح این اتفاق بیانیه‌ای برای فیفا صادر کند، در فوریه ۲۰۱۰ توسط فیفا رد شد؛[۹] در طی فرایند مناقصه نامزدی سه کشور باقی‌مانده غیر اروپایی (استرالیا، ژاپن و ایالات متحده) نیز به تدریج لغو گردید و پس از این اتفاق، کشورهای عضو یوفا برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ حذف شدند. به این ترتیب در نهایت چهار پیشنهاد روسیه، انگلستان،پرتغال/اسپانیا و همچنین بلژیک/هلند برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب شدند.

در مراسمی که در ۲ دسامبر ۲۰۱۰ برای معرفی میزبانان جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ در شهر زوریخ برگزار شد،[۱۰] روسیه توانست در مرحله انتخابی دوم، به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ دست یابد. پرتغال/اسپانیا و بلژیک/هلند به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم رسیدند. نامزدی انگلستان برای میزبانی مسابقات نیز که گفته می‌شد نزدیک‌ترین رقیب روسیه خواهد بود، در همان مرحله نخست با کسب تنها دو رای حذف شد.

به استثنای روسیه که به صورت خودکار به عنوان میزبان در مسابقات حضور دارد، سایر فدراسیون‌های عضو فیفا واجد شرایط حضور در مراحل مقدماتی جام جهانی می‌باشند.

تیم ملی فوتبال میانمار، با توجه به ممنوعیت حضور تماشاگرانش در ورزشگاه‌ها به دلیل مشکلاتی که در جریان بازی با تیم ملی فوتبال عمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ به وجود آوردند، با انجام بازی‌های خانگیش در خارج از خانه توانست این مشکل را برطرف کند.[۲۵] در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۱۵ و قبل از آغاز رقابت‌های مقدماتی، تیم ملی فوتبال زیمبابوه به دلیل نپذیرفتن پرداخت مطالبات خوزه کلودینی سرمربی پیشین خود، از شرکت در این مسابقات حذف شد.[۲۶] تیم ملی فوتبال اندونزی به دلیل دخالت دولت در فدراسیون فوتبال اندونزی، به عنوان بخشی از مجازات این کشور، قبل از تک مسابقهٔ مقدماتی‌اش برای صعود به مرحله بالاتر از ادامه مسابقات محروم شد.[۲۷]

قرعه‌کشی مسابقات مقدماتی به صورت رسمی در تاریخ ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۵ در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی (مرکزی +۳)، در کاخ کنستانتینوفسکی واقع در استرلنا، سن پترزبورگ انجام شد.[۲۸][۲۹][۳۰] این در حالیست که مسابقات مقدماتی در دو کنفدراسیون ای‌اف‌سی و کونکاکاف قبل‌تر از قرعه‌کشی و در ماه مارس ۲۰۱۵ آغاز شده بود.[۳]

سهمیه‌های هر کنفدراسیون، توسط کمیته اجرایی فیفا در تاریخ ۳۰ مه ۲۰۱۵ و در زوریخ، پس از کنگره فیفا تخصیص داده شد.[۳۱][۳۲]

در تاریخ ۱۳ مه ۲۰۱۶، دو فدراسیون جبل‌الطارق و کوزوو، رسماً به عضویت فیفا درآمدند و واجد شرایط حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی شدند.[۳۳][۳۴]

از ۳۲ تیم راه یافته به این دوره از جام جهانی، ۲۰ تیم در دوره قبل(جام جهانی ۲۰۱۴) حضور داشتند. در این دوره برای اولین بار از کنفدراسیون ای اف سی ۵ تیم توانستند جواز حضور در جام جهانی را کسب کنند.[۱] تیم ملی ایسلند و تیم ملی پاناما اولین حضور خود را در تاریخ این جام تجربه می‌کنند و همچنین این دو تیم ملی به عنوان کم جمعیت‌ترین کشور در این دوره جام جهانی شناخته شدند. این برای اولین بار است که ۳ تیم از کشورهای نوردیک(سوئد، دانمارک و ایسلند) و ۴ تیم از کشورهای جهان عرب(مراکش، مصر، عربستان سعودی و تونس) جواز حضور در جام جهانی را کسب کردند.

بازماندگان بزرگ جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایتالیا قهرمان ۴ دوره جام جهانی فوتبال و تیم ملی فوتبال هلند فینالیست ۳ دوره از صعود به این دوره جاماندند.

قهرمان جام ملت‌های ۴ قاره

تیم ملی فوتبال کامرون قهرمان جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۷، تیم ملی فوتبال شیلی قهرمان دو دوره اخیر کوپا آمریکا و نایب قهرمان جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷، تیم ملی فوتبال نیوزیلند قهرمان جام ملت‌های اقیانوسیه ۲۰۱۶ و تیم ملی فوتبال ایالات متحده آمریکا قهرمان جام کونکاکاف از صعود به این دوره از جام جهانی بازماندند.

قرعه کشی

قرعه کشی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در ۱ دسامبر ۲۰۱۷ (۱۰ آذر ۱۳۹۶) در کاخ بزرگ کرملین در مسکو، روسیه برگزار شد. این قرعه‌کشی، گروه‌بندی ۳۲ تیم ملی واجد شرایط را انجام داد و چیدمان مرحله گروهی را تعیین کرد. بر خلاف دوره قبلی تیم‌ها بر اساس رتبه‌بندی ماه اکتبر ۲۰۱۷ فیفا داخل گلدان‌ها قرار گرفتند، به طوری که روسیه به عنوان میزبان به همراه هفت تیم برتر صعود کننده بهجام جهانی در گلدان یک و هشت تیم بعدی در گلدان ۲ و به همین ترتیب سایر تیم‌ها در گلدان‌ها ۳ و ۴ قرار گرفتند.

پس از این قرعه کشی مشخص شد که تیم‌های ملی آرژانتین و نیجریه برای بار پنجم در هفت دوره اخیر این رقابت‌ها و برای سومین دوره پیاپی باهم هم گروه شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.