تزریق ژل و بوتاکس چه عوارضی دارد

بوتاکس صورت – ۱۰توصیه ای که می خواهم قبل از انجام بوتاکس بدانم

۱- بوتاکس می تواند چه کارهای را انجام بدهد و چه کارهای را نمی تواند انجام دهد.

بوتاکس یک سمی است که بر سیستم عصبی عمل می کند و ماهیچه های زیر پوست را که در وهله اول باعث ایجاد چین و چروک می شوند آرام می کند. بوتاکس تنها مورد تایید شده سازمان غذا و دارو برای درمان خطوطی که بین پیشانی و خط ابروی شما شکل می گیرد می باشد. تجویز آن می تواند برای درمان خطوط افقی پیشانی، چین های پا کلاغی، خطوط کوچک متورم روی گوشه های بینی انجام شود و می تواند یک حالت ملایم و ملیح به ابروها بخشد. در حالی که اکثر پزشکان ترجیح می دهند که بوتاکس را برای قسمت یک سوم بالایی صورت انجام دهند، برخی نیز از آن برای کاهش نوارها (چروک) اطراف گردن استفاده می کنند، برخی خطوط لب را کاهش می دهند و در بعضی موارد یک حالت دکولته (سر و سینه باز) زیباتر به شما می بخشد.

۲- بهترین پزشک را در رابطه با تزریق بوتاکس پیدا کنید.

برای اینکه تحت مراقبت های بهداشتی مناسب قرار بگیرید، مطمئن می شوند که یک متخصص پوست و زیبایی یا جراح پلاستیک و زیبایی شما را ویزیت کرده است. همچنین، استعداد ذاتی تزریق کنندگان را دست کم نگیرید؛ به این معنی که جراح پلاستیک لزوماً بهتر از یک متخصص پوست در تزریق نیست، و هر یک از آنها لزوماً بهتر از یک متخصص پرستاری دارای مجوز با سالهای زیاد تجربه نیست.

کار مهم در اینجا این است (باید یک سوتفاهم برداشته شود) که تنها به این دلیل که متخصص پوست شما، شما را از ملانوما (نوعی تجمع سلول ها – نوعی تومور) نجات داده است یا شما یک جراح پلاستیک می شناسید که بازسازی درخشانی را روی قربانیان حادثه ای انجام می دهد، هیچ یک از این تضمین نمی دهد که همه آنها در تزریق بوتاکس هم خوب عمل کنند. در واقع، من دو متخصص پوست دارم یکی که در خصوص برداشتن خال های گوشتی حاد تخصص دارد، و متخصص دیگری که در همه موارد آرایشی تخصص دارد.

همانطور که انتخاب خود را محدود می کنید، در برابر این فکر وسوسه آمیز که اسامی متخصصینی که به شهرت زیادی دارند نتایج عالی را تضمین می کند مقاومت کنید. شهرت، تبلیغات به این معنا نیست که آن دکتر نبوغ تزریق دارد. بلکه به این معنی است که آنها، یا یک تبلیغات چی و مبلغ رسانه های اجتماعی با درک خوبی که از بهینه سازی موتور جستجوها دارند استعداد بازاریابی خوبی دارند. به هر حال آنها را به این هم دلیل رد نکنید، اما به احتمال زیاد شما حق ویزیت خواهید پرداخت تا این افراد را ملاقات کنید.

در نهایت خجالت نکشید بپرسید بپرسید بپرسید بپرسید. از کسی چهره شما را دستکاری می کند بپرسید. از آرایشگر خود بپرسید. از کسی که موهای ابروی شما را می چیند (تمیز می کند) بپرسید. از متخصص زنان و زایمان خود بپرسید

۳- این وظیفه شماست که پزشکتان را در مورد نتایجی که می خواهید آگاه سازید.

کار دکتر شما این است که تعیین کند چطور بوتاکس را در محل تزریق کند و بوتاکس تنها راه حل نیست، بنابراین ذهنیت خود را روشن کنید(واقع بین باشید). گفته شده که، تعابیر زیادی از بوتاکس گقته شده زیرا کابوس پیشانی محکم و غیر قابل تغییر یک زن ممکن است تعریف وحشت آوری داشته باشد. اغلب پزشکان از شما می پرسند و ارزیابی سریعی براساس سن، سلیقه و سبک زندگی شما انجام می دهند. اگر شما بگوئید من فقط یک مادر کارگر پر مشغله هستم که می خواهم تازه و طبیعی به نظر برسم، آنها با یک سمت و سوی محافظه کارانه ای به اقدام خواهند کرد. اگر جسورانه بگویید که دقیقا چه می خواهید، ممکن است این پیام را مخابره کند که شما می خواهید بیشتر از آنچه واقعا هستید باشید.

۴ – وعده تزریق بوتاکس خود را ۶ هفته قبل از هر رویداد بزرگ زمان بندی کنید.

حدود ۵ روز طول می کشد تا بوتاکس به طور کامل اثر کند، اما نباید هیچ مشکلی وجود داشته باشد، شما در هرگونه تورم یا خونریزی زمان کافی می خواهید تا فروکش کند.

»»» همچنین بخوانید : بوتاکس کنیم یا نه؟ آیا بوتاکس برای کاهش چین و چروک لازم است؟

۵ – دو هفته قبل از قرار تزریق تان، مصرف تمامی روغن های ماهی و ایبوپروفن را متوقف کنید.

من در مورد اینکه هنگام قرار ملاقات دکترها چنین حرفی به من نزنند، خیلی گیج و حیرت زده می شوم. این پتانسیل خونریزی و ورم را محدود می کند. برخی از زنان با مصرف آرنیکا و یا خوردن آناناس، که حاوی بروملین ، یک عامل ضد التهاب طبیعی، اقدامات اضافی را انجام می دهند.

۶ – از هزینه ها مطلع باشید و اطمینان حاصل کنید که آن نوع درمانی را دریافت می کنید که برایش پول پرداخت کرده اید.

پزشکان برای بوتاکس یکی از دو روش زیر را انتخاب می کنند:

(روش پرداخت بر اساس) هر واحد: این روش مورد پسند من برای پرداخت بوتاکس است زیرا بسیار واضح است که شما چه چیزی را دریافت می کنید. سایت آلرگان، بوتاکس را در واحدهای ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ شیشه کوچک دارو می فروشد. هزینه متوسط ​​می تواند در هر جا از ۲۰۰۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰۰ تومان برای هر واحد، بسته به جایی که شما زندگی می کنید، باشد. در بعضی از دیدگاه ها، ​​یک فرد معمولی، نیاز به حدود ۲۰ واحد برای درمان خطوط افقی پیشانی، ۲ تا ۱۰ واحد برای درمان خطوط پا کلاغی در اطراف چشم و ۲۵ واحد برای درمان برآمدگی پیشانی میان دو ابرو (مردان نیاز بیشتری دارند) دارد.

(پرداخت بر اساس قسمت تحت درمان): بدین معنی است که پزشک ممکن است از ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان (به هر حال، بسته به جایی که در آن زندگی می کنید) برای هر ناحیه ای که تزریق انجام می شود مطالبه کند. با این حال، مکان هایی مانند پیشانی می تواند چندین قسمت (برای تزریق) داشته باشد.

۷ – بیشتر و بیشتر، بهتر نیست!

هزینه بیشتر نشانه کارایی بیشتر نیست(یکی از دلایل اصلی که زنان بیش از حد پول می دهند) است. به یاد داشته باشید که بوتاکس یک سم قوی سیستم عصبی است که میتواند به طور چشمگیری چارچوب چهره شما را تغییر دهد. و نرمی بیشتر همیشه مساوی با زیبایی بیشتر نیست.

۸ – اطمینان حاصل کنید که حداقل ۲-۴ ساعت پس از بوتاکس دراز نکشید.

این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که بوتاکس به جای دیگر جابجا نمی شود و نباید بخوابید یا روی محل تزریق ضربه بزنید.

۹ – بوتاکس در طول زمان شکل می گیرد.

ممکن است در ابتدا ۵ واحد بوتاکس را در چین های پاکلاغی خود نیاز داشته باشید، در طول زمان ممکن است فقط ۲ واحد نیاز داشته باشید.

۱۰- اشتباهات حتی با بهترین پزشکان نیز اتفاق می افتد.

شایع ترین نگرانی افتادگی پلک است که می تواند اتفاق بیفتد اگر دکتر خیلی عمقی تزریق کند یا عصب ها را مورد اصابت سوزن قرار دهد. خوشبختانه اغلب این اتفاق نمی افتد و در عرض چند ماه تحلیل می رود. دکتر شما می خواهد در مورد آن اطلاع کافی داشته باشد و در بسیاری موارد می تواند بوتاکس اضافی دیگری را برای مقابله با این موضوع تزریق کند.

موضوع مرتبط :  بوتاکس چیست | عوارض بوتاکس | فواید تزریق بوتاکس

 

ژل های تزریقی اگر توسط متخصصان و پزشک حاذق تزریق نشود ممکن است مشکلات و خطراتی را همراه داشته باشد که بهتر است بیشتر درباره عوارض و خطرات آن بدانید.

به گزارش نبض ما به نقل از مجله سیب سبز، روش های زیادی برای از بین بردن چین و چروک وجود دارد، تزریق ژل هم یکی از راه هایی است که برخی از افراد سراغ آن می روند. ژل های تزریقی می تواند، تا حدودی خطوط را از چهره شما پاک کند، گودی چشم را درمان کند و چهره شما را جوان تر کند. در واقع این ژل های تزریقی روی فرو رفتگی و گود افتادگی چهره شما می نشینند.

اگر شما هم قصد تزریق ژل دارید، بهتر است، قبل از تصمیم به تزریق، بدانید که کدام ژل برای شما مناسب است و چه تزریقی برای شما بهترین است و ژل ها چگونه می توانند پوست شما را صاف کنند و بیشتر درباره عوارض و مراقبت های بعد از آن بدانید؛ پس به راحتی تزریق ژل را به آرایشگر یا کارشناس زیبایی نسپارید.

ژل های تزریقی برای چه مناطقی مفید است؟

با تزریق ژل، بلافاصله حجم از دست رفته به پوست بازمی گردد و چین هایی مانند خطوط لبخند و چین هایی که از کناره های تحتانی بینی در دوطرف شروع شده و تا گوشه های دهان ادامه پیدا می کنند، از بین می رود. ضمنا با برخی انواع آن می توان گود افتادگی های زیرچشم یا فرورفتگی های برخی قسمت های پوست را کاهش داد. علاوه بر اینها برای افزایش حجم لب، گونه و برای رفع خط اخم که با بوتاکس برطرف نمی شود هم از آن استفاده می کنند.

ژل های تزریقی چگونه عمل می کنند؟

تمام پوست های صاف و جوان در یک چیز مشترک هستند؛ اسید هیالورونیک. این ماده در بافت پوست هر نقطه بدن و در همه نژاد ها وجود دارد. اسید هیالورونیک فضای بین الیاف کلاژن و الاستین را پر می کند، آب را در پوست نگه داشته و حجم پوست را حفظ می کند. با افزایش سن، میزان اسید هیالورونیک موجود در پوست کاهش می یابد و بنابراین در نهایت ما با شیارها، چین و چروک و اغلب نازک تر شدن لب مواجه می شویم.

با تزریق اسید هیالورونیک به پوست، ما می توانیم اثرات اسید هیالورونیک طبیعی را تقلید کنیم و ظاهر و حالت پوست آبدار را ایجاد نماییم. با پر کردن فرو رفتگی های پوست، چین ها و چروک ها به طور قابل توجهی کم شده یا برطرف می شوند. با اینکه بوتاکس هم دارویی تزریقی است ولی مکانیسم اثر و نوع چین و چروک های هدفش کاملا با ژل های تزریقی متفاوت است.

تزریق کدام ژل خطرناک است؟

برخی ژل های تزریقی عوارض غیرقابل جبرانی به همراه دارند. مثلا تزریق برخی ژل های تزریقی دائمی در بسیاری از افراد عوارض سوء شدیدی ایجاد کرده و آنها را با مشکلات عدیده ای روبه رو کرده است. مثلا عده ای از پزشکان می گویند در این ژل ها از مونومرهای سرطان زا استفاده شده است که می تواند احتمال ایجاد سرطان را در افرادی که این ماده را تزریق می کنند، ایجاد کند.

همچنین بعضی از افراد که این ماده را تزریق می کنند دچار حساسیت شده و سیستم ایمنی شان در مقابله با این ماده به مبارزه می پردازد. در بعضی دیگر نیز این ماده می تواند ایجاد گرانولوما کند؛ در واقع این امر زمانی اتفاق می افتد که ژل سفت شده و به طور کامل درصورت ایجاد تورم کند. بنابراین قبل از تزریق حتما با پزشک تان درباره انتخاب ژل مناسب و استاندارد مشورت کنید.

آیا تزریق ژل عوارضی هم دارد؟

عوارض ناشی از ژل های تزریقی کاملا بستگی به نوع ژل دارد. ژل هایی خوب هستند که نخست بدن به آنها واکنش ندهد و بعد به مرور زمان قوام و شکل خود را زیر پوست محل تزریق از دست ندهند.

مثلا ژل هایی وجود دارند که بعد از تزریق تا چند ماه هیچ مشکلی ندارند ولی بعد از چند سال گلوله گلوله می شوند و در این صورت تخلیه آنها از پوست هم بسیار مشکل است لذا مراجعه کننده باید از پزشک خود نوع و مارک ژل را بپرسد.

البته مواردی از عارضه هم وجود دارد که ربطی به کیفیت بد آن ژل تزریقی ندارد بلکه به علت تکنیک غلط تزریق است. مثلا اگر موضع خوب ضد عفونی نشود و شرایط تزریق استریل رعایت نشود در محل تزریق ممکن است عفونت ایجاد شود که البته در این موارد می توان با درمان مناسب ضد میکروبی مشکل را حل کرد.

البته در بعضی موارد عوارض جزئی کوتاه مدتی در 2 تا 3 روز اول تزریق نیز به وجود می آید مثل تورم و التهاب محل تزریق یا حتی کبودی و خون مردگی که بعد از چند روز خوب می شود.

مدت تاثیر ژل های تزریقی چقدر است؟

اینکه دوام ژل های تزریقی چقدر باشد بستگی به نوع ژل دارد. ممکن است دوام یک ژل در یک فرد با فرد دیگر چند ماهی تفاوت داشته باشد. تکنیک تزریق هم تا حدود زیادی در دوام ژل تزریق شده تاثیر دارد مثلا ژلی به نام کلاژن یا هیالورونیک است که باید در لایه میانی پوست یا درم تزریق شود. اگر خیلی سطحی تزریق شود یا عمقی دوام و اثر آن خیلی که خواهد شد و بالعکس.

به طور خلاصه مدت زمان اثر انواع ژل های تزریقی با مارک های معتبر ساخته شده در دنیا از ۶ ماه تا ۲ سال متغیر است. البته زمانی که گفته می شود تاثیر فلان ژل تزریق شده یک سال است به این معنی نیست که اثر پرکنندگی آن در طول یک سال کامل است بلکه معمولا در شش ماه اول تزریق پرکنندگی آن خوب و مثل ماه اول است ولی از ماه ششم و هفتم و به بعد تاثیر آن کمتر می شود و تا پایان یک سال کاملا اثر آن از بین می رود.

چه ژلی برای تزریق مناسب تر است؟

نوع ژل مصرفی اول از همه به عمق چین محل تزریق بستگی دارد. مثلا برای خط خنده خیلی عمیق بهتر است از ژل های غلیظ به خصوص آنهایی که دوام و ماندگاری بیشتری دارند (مثلا ژل های یک تا ۲ ساله) استفاده شود و بالعکس. اگر عمق چین های اخم یا خط خنده کم باشد بهتر است از ژل های رقیق تر و با دوام کمتر استفاده کنند، خصوصا درمورد چین های اطراف چشم که عمق آن از چین های خنده خیلی کمتر است حتما از ژل های رقیق باید استفاده شود.

ژل های تزریقی که از ماده هیالورونیک مشتق شده اند که میزان عارضه کمی دارند و مدت ماندگاری آن 9 ماه تا یک سال است. ژل دیگری که نیمه عمر طولانی تری دارد از هیدروکسی آپاتیت مشتق شده که از ژل مشتق شده از هیالورونیک اسید موثرتر بوده و به صورت عمقی تزریق می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.